Toro blomkålsuppe og hjemmelagde scones

Å lage middag bare til seg selv er kjedelig. Kjempe kjedelig. Og det er lett for at det blir noe superenkelt som blomkålsuppe fra Toro. Men jeg hadde lyst på noe litt ekstra, så jeg bakte scones. Kjempe lett å lage, har som regel alle ingrediensene og tar ikke lag tid i det hele tatt.

Scones
(ca 6 stykker)

7,5 dl hvetemel
1/5 ts salt
1 1,5 ts bakepulver
o,5 dl sukker
125g kaldt smør
1 egg
2 dl melk

Husk å sette ovnen på 230 grader!

1. Bland sammen alt det tørre
2. Skjær smøret i terninger og bruk fingrene til å blande det sammen med det tørre
3. Visp sammen egg og melk

4. Bland væsken og det tørre sammen til en deig

5. Strø mel på benken og ta ut deigen. Du kan kjevle  ut deigen til den blir ca 2,5 cm tykk og trykke ut seks sirkler som det står i oppskriften, men jeg synes det greieste er å lage ca 6 «boller».
6. Legg de på en plate med  bakepapir og stek de midt i ovnen i ca ti min.

Mens de fikk kose seg i ovnen ble pulver, vann og melk til blomkålsuppe. De ble ferdig ca sammtidig og jeg kunne nyte varme, nybakte scones til toro blomkålsuppe


Trøtte puser :)

Legg att eit svar

